سوگلی ها

راههای کسب درامد|اطلاعات رایگان|مطالب طنز|خبرهای جالب|مباحث داغ|اس ام اس|پزشکی| فال حافظ |هرچی بخوای

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 989
بازدید کل : 18537
تعداد مطالب : 113
تعداد نظرات : 50
تعداد آنلاین : 1




چاي کيسه اي استفاده نکنيد

افرادي که به دليل سرعت رنگ دادن و دم كشيدن چاي كيسه‌اي از طرفداران پرو پا قرص آن شده‌اند. اما اين سوال مطرح مي شود كه آيا تفاوتي ميان چاي كيسه‌اي و دم‌ كرده وجود دارد؟

لذت نوشيدن چاي وقتي بيشتر مي‌شود كه بهترين روش تهيه آن را بدانيم. به طور كلي اغلب خانواده‌ها چاي را دم كرده و از آن نوشيدني معطر با طعم دلنشيني تهيه‌ مي‌كنند كه بسيار در رفع خستگي موثر است. اما در مقابل برخي افراد هم هستند كه از چاي‌هاي كيسه‌اي كه در بازار موجود است استفاده مي‌كنند.
 
در اين رابطه بايد گفت: ابداع چاي كيسه‌اي بهترين و بدترين اتفاق در صنعت چاي است. بهترين چون سبب افزايش توجه مردم به چاي مي‌شود و بدترين به دليل آن كه اكثر چاي‌هاي كيسه‌اي در بازار داراي مواد مصنوعي و شيميايي هستند و از ويژگي‌هاي مطلوب يك چاي اعلا برخوردار نيستند.

در ابتداي ابداع چاي كيسه‌اي توليدكنندگان از برگ كامل چاي استفاده مي‌كردند كه رنگ و بوي طبيعي و ارزش تغذيه‌اي بالا داشت اما بتدريج كيفيت اغلب اين نوع چاي‌ها كاهش يافت و برخي توليدكنندگان جهت كسب سود بيشتر چاي پودر شده يا اصطلاحا خاك چاي را جايگزين برگ كامل چاي كرده و براي ايجاد طعم فوري و رنگ سريع‌تر از مواد رنگ دهنده و طعم دهنده مصنوعي استفاده مي‌كنند.
به طور مثال وقتي يك چاي كيسه‌اي نامرغوب را در آب‌جوش مي‌اندازيد كمتر از 30 ثانيه رنگ مي‌دهد بويژه اغلب چاي‌هاي كيسه‌اي خارجي كه خيلي سريع‌تر رنگ مي‌دهند. اين در حالي است كه به طور طبيعي يك چاي معمولي ايراني را اگر در كيسه بريزيد و در يك ليوان قرار دهيد 10 دقيقه طول مي‌كشد تا رنگ زرد مايل به نارنجي ايجاد كند.
از اين رو، چاي‌هاي كيسه‌اي كه طعم قوي و رنگ فوري دارند نه‌تنها ارزش تغذيه‌اي مطلوبي ندارند بلكه مواد افزودني شيميايي آنها مي‌تواند اثرات مخربي بر سلامت مصرف‌كننده بگذارد.
در مورد چاي‌هاي كيسه‌اي كه امروزه با اسانس و رنگ انوع ميوه‌ها در بازار عرضه مي‌شوند نيز متذكر مي‌شويم كه اغلب اين نوع چاي‌ها داراي طعم و رنگ مصنوعي هستند.
اين نوع محصولات نيز به دليل آن كه در طي روز بسيار مورد استفاده قرار مي‌گيرند مصرف طولاني‌مدت آنها به دليل تجمع تدريجي مواد شيميايي‌شان در بدن مي‌تواند بسيار مخاطره‌آميز باشد.
توصيه‌ها
براي تهيه چاي روزانه خود حتما از چاي دم‌كردني استفاده كنيد و براي انتخاب بهترين چاي، خوب است بدانيد كه چاي درشت از نظر كيفيت و خواص تغذيه‌اي بهتر از چاي ريز و پودري است. همچنين چاي بدون عطر مصرف كنيد، چرا كه چايي كه داراي بوي تند و رنگ قرمز پررنگ باشد بسيار مضر است.
چاي در 3 فصل بهار، تابستان و پاييز چيده مي‌شود، ولي هر چه از بهار به فصل پاييز نزديك‌تر مي‌شويم قسمت‌هاي چوبي برگ زيادتر و از مرغوبيت و كيفيت چاي كاسته مي‌شود.
بهترين، مرغوب‌ترين و خوش‌طعم‌ترين چاي مربوط به چاي بهاره است و بعد چاي تابستان و پاييز. اگر چاي را زياد بجوشانيد مواد قابض و تانني ‌آن به مقدار زياد رها شده و ظاهر و باطن چاي را تغيير مي‌دهد.
رنگ اين نوع چاي سياه، بو و مزه آن نامطبوع و خاصيتي يبوست‌آور پيدا مي‌كند. چاي به دليل آن كه در بدن توليد اسيداوريك و اگزالات مي‌كند مصرف زياده از حد آن را به افراد مبتلا به نقرس و سنگ كليه توصيه نمي‌كنيم.
از هل، دارچين يا چند قطره ليموترش در چاي استفاده كنيد، چرا كه خواص ضدباكتريايي و آنتي‌اكسيداني چاي را چندين برابر كرده و از عدم جذب آهن در بدن مي‌كاهند.
 
نكته
در برخي از چاي‌هاي خشك نيز كه داراي كيفيت بالا نيستند از مواد افزودني رنگ و طعم‌دهنده استفاده مي‌شود. لذا براي خريد يك چاي بهداشتي و كنترل شده لزوما به وجود پروانه بهداشت روي بسته‌بندي آن توجه كنيد و حتي‌المقدور از چاي‌هاي ارگانيك كه كاملا طبيعي و به دور از مواد و كودهاي شيميايي تهيه مي‌شوند استفاده نماييد

(منبع :سايت ايرانه روز دات کام)

نويسنده: حمزه تاريخ: 24 آبان 1389برچسب:"چای"بهار"تابستان"پاییز"رنگ", موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید دليل نامگذاري اين وبلاگ به نام سوگلي ها اين است که ما بهترين ها و سوگلي هاي دنياي اينترنت را جدا ساخته ودر اين وبلاگ براي شما گرد آورده ايم سعي ما بر اين است تا هر روز با چند مطلب جديد در خدمت شما دوستان عزيز باشيم .اميدوارم ساعات خوشي را در سوگلي ها سپري کنيد.

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب
« كسب درآمد از فروتل »
دوستانتان را به يك شغل پردرآمد و آسان دعوت كنيد : « جزئيات »
Email:

© All Rights Reserved to sogoliha.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com

تبلیغات پیامکی